Zastosowanie produktów FERTAN

Usuwanie rdzy z zewnętrznych części nadwozia

Podczas usuwania rdzy z zewnętrznych części nadwozia, należy pamiętać o kilku ważnych rzeczach: ponad 80% rdzy w nadwoziu zaczyna powstawać w profilach zamkniętych, spoinach, itp., i rozwija się od wewnątrz do zewnątrz. Zatem to niezwykle ważne, aby zacząć usuwanie już istniejącej rdzy najpierw od wewnątrz. Tylko w ten sposób można być pewnym, że żadna rdza nie zniszczy panelu tą drogą.

W przypadku zabezpieczania zewnętrznych paneli przed rdzą, należy bezwzględnie pamiętać o wyczyszczeniu powierzchni, na którą nanosimy warstwę zabezpieczającą, przed zastosowaniem produktu FERTAN. Trzeba również pamiętać, aby podczas czyszczenia całkowicie usunąć pozostałości po jakichkolwiek wcześniejszych zabezpieczeniach, które mogły przedostać się do warstw lakieru. Jeśli jest to możliwe, stara warstwa lakieru powinna być zeszlifowana aż do samego metalu. To bardzo ważne, aby oszlifować powierzchnie przed zastosowaniem produktu FERTAN, ponieważ działanie zabezpieczające związku żelazowo-taninowego wytwarzanego przez FERTAN zostałoby usunięte podczas szlifowania powierzchni po jego użyciu.

W celu usunięcia porów z wyżartych rdzą powierzchni dokładnie oczyszczonego i oszlifowanego nadwozia, należy nanieść bardzo cienką warstwę produktu FERTAN za pomocą pędzla. Przed rozpoczęciem procesu lakierowania, należy koniecznie ponownie dokładnie umyć karoserię. Użycie gąbki ułatwi ten proces. W żadnym przypadku powinno nie należy używać ostrych narzędzi, ponieważ mogą one uszkodzić powłokę FERTAN. Po wysuszeniu powierzchni dostrzegalna jest jedynie bardzo cienka warstwa preparatu, a niektóre miejsca mogą wydawać się całkowicie niezabezpieczone; nie wpływa to na działanie preparatu FERTAN.

Tak przygotowana karoseria może być teraz pokryta warstwą lakieru, co jest poprzedzone zwykle nałożeniem np. szpachli lub podkładu, zgodnie z zaleceniami producenta. Wyjątkowo skuteczne jest zastosowanie podkładu epoksydowego (np. Ferpox, wypełniacz EP) jako pierwszej powłoki.

Zdejmowane panele, takie jak przykręcane błotniki, powinny być za każdym razem pokryte podkładem epoksydowym oraz powinny być zabezpieczone niemetalowymi uszczelkami, w miejscu gdzie stykają się one z innymi panelami.

Opisana wyżej procedura usuwania rdzy z zewnętrznych części karoserii została przetestowana przez wiodących producentów pojazdów i jest polecana przez nich oraz autoryzowane serwisy.